onsdag 10. april 2013

Therese




Jeg studerer for øyeblikket ernæring på UiA, men er født og oppvokst i Oslo. Jeg er en 23 år gammel jente som er over gjennomsnitlig interresert i ernæring og mat. Selv sliter jeg med irritabel tarm og leter stadig etter leger og annen forskning som sier at de har funnet en vidunderkur mot dette. Siden jeg har stor tro på mat og hva det gjør med kroppen vår, tror jeg at ganske mange kan klare å spise seg til en bedre helsetilstand og livskvalitet. Vi startet denne bloggen for å hjelpe andre til å forstå plagene og for å gi dem enkle og gode oppskrifter de kan praktisere i hverdagen uten å bruke så mye energi og krefter på å finne de selv.

Jeg har alltid jobbet på en kreativ måte fra tegning og klesdesign til mat. Dette gir meg en følelse av mestring og er noe jeg gjør for å koble av i hverdagen. Det er også mye lettere for meg å spise så sunt som jeg vil når jeg baker og lager mat fra bunnen av.

Mange som får diagnosen crohns sykdom og irritabel tarm får med engang vite at det ikke er så mye man kan gjøre for å forbedre situasjonen / bli frisk. Mitt ønske med denne bloggen er at de som trenger hjelp med irritabel tarm og crohns sykdom finner veien hit og føler den hjelper på veien til å bli frisk og innser at det faktisk er noe man kan gjøre for å bli bedre. Jeg tror at kosthold har mye å si. Mye handler om livsglede - og hvordan skal du klare å ha livsglede når magen alltid er et problem?

Jeg håper dere liker bloggen og at den er til hjelp for hva nå enn dere sliter med :-)

Kontakt: Theresehammervold@hotmail.com

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Drevet av Blogger.