onsdag 10. april 2013

Mynte juice (Ph-diett og IBS)

Foto: Therese Elstad

 Idag kommer jeg med en juice oppskrift til dere. Denne er basisk noe som passer for dere med Crohns, men den skal også passe godt for dere med IBS da det ofte er kostfiberet i frukt og grønnsaker man ikke tåler (noen tåler ikke juice heller).

Når jeg lager juice hjemme så lager jeg ofte grønnsaksjuice for å få masse næring og jeg tar gjerne det jeg har liggende. Fargen på disse i-farta juicene blir aldri særlig delikate, så jeg tenkte å komme med en oppskrift på en juice som både ser rålekker ut, men som også smaker friskt og godt.

Drikker du denne juicen får du i deg masse næring. Mineraler som kalium, jern, magnesium og ikke minst masse vann!
Fun fact: "Hele 96 % av agurken består av vann. Spiser du en halv agurk, har du omtrent drukket et glass med vann."- Bama
Ingefær skal være godt for fordøyelsen og mot sår hals. Det er en av de beste kildene til antioksidanter vi har.

Mynte Juice:
3-4 Grønne epler
3 Røde epler
1 Agurk
Liten bit ingefær
Litt mynte (gir mye smak, så ikke overdriv)

Har du ikke en juicemaskin kan du prøve deg med en blender. Tilsett en god del mengde med vann og blend alt sammen, sil så gjennom en kjøkkenklut eller hva du skulle ha tilgjengelig! :-)


Foto: Therese Elstad


~Nyt
~   Therese

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Drevet av Blogger.